Орієнтовне електронне календарно-тематичне планування
з української літератури
5 клас
Усього
– 70 год. На тиждень – 2 год.
Текстуальне
вивчення творів – 52 год.
Повторення
та узагальнення – 2
год.
Література
рідного краю –
4 год.
Позакласне
читання – 4
год.
Розвиток
мовлення –
4 год (у межах годин на текстуальне
вивчення)
Виразне
читання –
2 год.
Резервний
час – 6
год.
№ уроку |
Дата |
Тема |
Теорія літератури |
Матеріали до уроку |
Домашнє завдання |
Примітка |
1 |
|
ВСТУП Слово в житті людини.
Образне слово — першоелемент літератури. Художня література як мистецтво
слова. Види мистецтва. |
Фольклор |
|
|
|
2 |
|
СВІТ ФАНТАЗІЇ ТА
МУДРОСТІ Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи. Міфи і легенди давніх українців Міфи як первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки. «Дажбог», «Неопалима купина» (за Є. Шморгуном). |
Міф |
Міф |
|
|
3 |
|
Легенди: «Про зоряний Віз», «Берегиня», «Чому пес живе коло людини?» (за С. Плачиндою), |
Легенда |
|
|
|
4 |
|
Легенди: «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і
мушлі» |
|
|
|
|
5 |
|
Народні перекази. «Прийом у запорожців». Звичаї
та
традиції запорозьких козаків. |
Переказ |
|
|
|
6 |
|
Позакласне
читання № 1 |
|
|
|
|
7 |
|
Література
рідного краю № 1 |
|
|
|
|
8 |
|
Народні казки Тематика народних казок, їхні різновиди (про звірів,
побутові, чарівні (героїко-фантастичні)). Побудова казки, її яскравий національний
колорит. |
Народна казка |
|
|
|
9 |
|
Світогляд народу, його
морально-етичні принципи в казці «Яйце-райце»;
зв’язок із міфами. |
тема |
|
|
|
10 |
|
Народне
уявлення про добро і зло в казці «Мудра дівчина». |
|
|
|
|
11 |
|
Фантастичне
і реальне, смішне і страшне, красиве і потворне в казці «Летючий корабель». |
гіпербола |
|
|
|
12 |
|
Розвиток
мовлення № 1 (п). Характеристика
казкового персонажа за планом |
|
|
|
|
13 |
|
Позакласне
читання № 2 |
|
|
|
|
14 |
|
Література
рідного краю № 2 |
|
|
||
15 |
|
Контрольна
робота № 1 «Світ фантазії, мудрості. Міфи та легенди. Народна казка»
(тестування) |
|
|
|
|
16 |
|
Літературні казки Літературна
казка, її особливості. Відмінність літературної казки від народної. |
літературна
казка, мова автора і мова персонажів, прозова мова |
|
|
|
17 |
|
Іван
ФРАНКО. Дитинство письменника. І. Франко – казкар (зб. «Коли
ще звірі говорили»). «Фарбований Лис». Зміст казки, головні і
другорядні персонажі. |
|
|
|
|
18 |
|
«Фарбований
Лис». Образ Лиса, риси його характеру. Особливості
літературної казки, її відмінність від народної |
|
|
|
|
19 |
|
Василь КОРОЛІВ-СТАРИЙ. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. «Хуха-Моховинка». Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору. |
|
|
|
|
20 |
|
«Хуха-Моховинка».
Добро і зло в казці. Світлий, життєствердний погляд на світ. Аналіз
зовнішності (портрета) казкових істот. Наскрізний гуманізм казки. |
портрет |
|
|
|
21 |
|
Розвиток
мовлення № 2 (у). Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот. |
|
|
|
|
22 |
|
Василь СИМОНЕНКО. Цікаві сторінки з дитинства митця. «Цар Плаксій та Лоскотон». Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична й оптимістична). |
віршована
мова (рима, строфа, ритм), |
|
|
|
23 |
|
«Цар Плаксій та Лоскотон». Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона
(песимістична й оптимістична). |
порівняння,
епітети |
|
|
|
24 |
|
«Цар Плаксій та Лоскотон». Казкова історія і сучасне життя. |
|
|
|
|
25 |
|
Галина МАЛИК. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Повість-казка сучасної дитячої письменниці. |
повість-казка |
|
|
|
26 |
|
«Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні проблеми у творі: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети. |
|
|
|
|
27 |
|
«Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Елементи
незвичайного в повісті-казці. |
|
|
|
|
28 |
|
«Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Символіка країни Недоладії та її мешканців. |
|
|
|
|
29 |
|
Із народної мудрості Загадки. Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і форми загадок. Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослини, тварин). |
загадка |
|
|
|
30 |
|
Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ та оцінка його в прислів’ях і приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості. |
прислів’я приказка метафора |
|
|
|
31 |
|
Леонід ГЛІБОВ. Відомий український поет і байкар. Фольклорна основа його віршованих загадок. |
|
|
|
|
32 |
|
«Химерний, маленький…», «Що за птиця?», «Хто вона?»,
«Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?». Фольклорна основа його
віршованих загадок. |
акровірш |
|
|
|
33 |
|
Контрольна
робота № 2 «Світ фантазії, мудрості. Літературна казка» (тестування) |
|
|
|
|
34 |
|
ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ НАШОГО НАРОДУ. Літописні оповіді. «Повість минулих літ» – найдавніший літопис нашого народу. Значення літописання для нащадків. (подавати на основі «Повісті минулих літ» у переказі В. Близнеця) |
літопис |
|
|
|
35 |
|
«Три
брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь». Казкові й
історичні мотиви літописних сюжетів. |
|
|
|
|
36 |
|
«Розгром
Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам»,
«Володимир вибирає віру». Любов руських (українських) князів
до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість,
вірність |
|
|
|
|
37 |
|
Олександр ОЛЕСЬ. Поезії з книги «Княжа Україна», їх зв’язок із
літописами. «Заспів»,
«Україна в старовину», (із кн. «Княжа Україна») |
|
|
|
|
38 |
|
«Похід
на Царгород», «Ярослав Мудрий». Поетична оповідь про минуле
нашого народу, князів Русі-України, їхню мудрість, благородство, хоробрість,
любов до рідної землі. |
|
|
|
|
39 |
|
«Микита
Кожум’яка». Драматичний твір на тему народної казки. |
драматичний
твір і його побудова |
|
|
|
40 |
|
«Микита
Кожум’яка». Образи твору. Виразне читання твору за ролями |
|
|
|
|
41 |
|
Розвиток мовлення № 3 (у). Протистояння добра і
зла в драматичному творі Олександра Олеся «Микита Кожум’яка». |
|
|
|
|
42 |
|
Зірка МЕНЗАТЮК.
«Таємниця козацької шаблі» Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України. |
епічний
твір |
|
|
|
43 |
|
«Таємниця козацької шаблі». Фантастичне
і реальне в творі. Історичне минуле
нашого народу в житті сучасної людини. |
|
|
|
|
44 |
|
«Таємниця козацької шаблі». Образи
козаків та символіка козацької шаблі у творі. |
|
|
|
|
45 |
|
«Таємниця козацької шаблі». Екзотика
старовинних українських замків. |
|
|
|
|
46 |
|
Позакласне читання № 3 |
|
|
|
|
47 |
|
Література рідного краю № 3 |
|
|
|
|
48 |
|
Контрольна робота № 3. «Історичне минуле нашого
народу» (тестування). |
|
|
|
|
49 |
|
РІДНА
УКРАЇНА. СВІТ ПРИРОДИ Тарас ШЕВЧЕНКО. Україна часів Т. Шевченка. Розповідь про поета, його дитинство Степан ВАСИЛЬЧЕНКО. |
персоніфікація,
ліричний твір |
|
|
|
50 |
|
«За
сонцем хмаронька пливе…». Картини довколишнього світу,
природи в поезіях Тараса Шевченка — художня реальність, створена уявою митця
за допомогою засобів образної мови. |
|
Вивчити
поезію напам’ять |
|
|
51 |
|
«Садок
вишневий коло хати…» - перлина
пейзажної лірики. Виразне читання поезій Тараса Шевченка |
|
Вивчити
поезію напам’ять |
|
|
52 |
|
Павло ТИЧИНА. Коротко про поета і край,
де він народився. «Не бував ти у наших краях!», Майстерне відтворення краси природи, яка надихає ліричного героя й зміцнює його
патріотичні почуття. |
ліричний
герой |
Вивчити
1 поезію напам’ять (на вибір) |
|
|
53 |
|
«Гаї
шумлять…», «Блакить мою душу обвіяла…». Мелодійність
віршів П. Тичини. |
|
|
|
|
54 |
|
Максим РИЛЬСЬКИЙ. Основні відомості про
поета. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»), Краса рідної природи й відтворення її
поетом засобами поетичної мови. |
|
Вивчити
1 поезію напам’ять (на вибір) |
|
|
55 |
|
«Осінь-маляр
із палітрою пишною…». Єдність людини і природи, зв’язок
між станом людської душі та довкіллям. |
|
|
|
|
56 |
|
Євген ГУЦАЛО. Основні
відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла – наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї
теми в оповіданні «Лось». |
оповідання |
|
|
|
57 |
|
«Лось». Співчуття, милосердя – шлях до
перемоги добра. |
|
|
|
|
58 |
|
«Лось». Образи
хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань. |
|
|
|
|
59 |
|
Григір ТЮТЮННИК. Коротко про письменника. «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу
людини. Паралельність і єдність двох світів –природи й людини,
зображених в
оповіданні. Точність і лаконізм описів природи. |
|
|
|
|
60 |
|
Розвиток
мовлення № 4 (п). План характеристики образу. Допитливий, чуйний, добрий
хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати,
уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості. |
|
|
|
|
61 |
|
Микола ВІНГРАНОВСЬКИЙ. «Сіроманець» Захоплива й драматична історія про хлопчика й вовка як
приклад гармонії людини й природи. |
|
|
|
|
62 |
|
«Сіроманець».Гуманізм
повісті. |
|
|
|
|
63 |
|
«Сіроманець». Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність
на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції. |
|
|
|
|
64 |
|
«Сіроманець». Доброта,
вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо
у відстоюванні своєї позиції. |
|
|
|
|
65 |
|
Контрольна робота № 4. Контрольний твір на тему «Краса рідної природи». |
|
|
|
|
66 |
|
Позакласне читання № 4. |
|
|
||
67 |
|
Література рідного краю № 4. |
|
|
|
|
68 |
|
Контрольна робота № 5. «Рідна Україна. Світ
природи» (тестування) |
|
|
|
|
69 |
|
Повторення
та узагальнення вивченого |
|
|
|
|
70 |
|
Повторення
та узагальнення вивченого |
|
|
|
|
Орієнтовне електронне календарно-тематичне планування з української літератури
6
клас
Усього
— 70 год. На тиждень — 2 год.
Текстуальне
вивчення творів — 51 год.
Повторення
та узагальнення — 2 год.
Література
рідного краю — 4 год.
Позакласне
читання — 4 год.
Розвиток
мовлення — 4 год (у межах годин на текстуальне вивчення)
Виразне читання — 2
год.
Резервний час — 7
год
№ уроку |
Дата |
Тема |
Теорія літератури |
Матеріали до уроку |
Домашнє завдання |
Примітка |
1 |
|
ВСТУП Книжка в житті
людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату
книги впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору. |
|
|
|
|
2 |
|
ЗАГАДКОВО ПРЕКРАСНА
І СЛАВНА ДАВНИНА УКРАЇНИ Календарно-обрядові пісні Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна
обрядова пісня, її різновиди. |
народна
пісня |
|
|
|
3 |
|
Пісні літнього циклу: «У ржі на межі», «Ой бiжить, біжить мала дівчина»,
«Проведу я русалочки до бору» (русальні); «Заплету віночок», «Ой
вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські); «Маяло
житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські) – на вибір. |
|
|
|
|
4 |
|
Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова
радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик,
щедрівочка» (на вибір). |
|
Вивчити
напам’ять 1 пісню (на вибір) |
|
|
5 |
|
Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого
танця» (на вибір). |
|
|
|
|
6 |
|
Народні колискові пісні «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать» Провідні мотиви, лексичні особливості колискових. |
колискова,
рефрен, анафора |
|
|
|
7 |
|
Позакласне читання № 1 |
|
|
|
|
8 |
|
Література рідного краю
№ 1 |
|
|
|
|
9 |
|
Контрольна робота № 1. Контрольний
письмовий твір-розповідь «Пісня- душа народу» |
|
|
|
|
10 |
|
Пісні
літературного походження «Ще не
вмерла Україна...» |
гімн |
Вивчити
гімн напам’ять |
|
|
11 |
|
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв’язок із «Молитвою" О. КОНИСЬКОГО й М. ЛИСЕНКА, духовним гімном України. |
|
Вивчити
пісню напам’ять |
|
|
12 |
|
«Ой, у лузі червона
калина похилилася» С. ЧАРНЕЦЬКОГО і Патріотичні мотиви
пісень літературного походження. |
|
|
|
|
13 |
|
Микола ВОРОНИЙ. «Євшан-зілля» Коротко про
письменника. Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів у
поемі «Євшан-зілля». |
ліричний герой, ліро-епічний твір, поема |
|
|
|
14 |
|
Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини.
Краса природи рідного краю. |
|
|
|
|
15 |
|
Тарас
ШЕВЧЕНКО. Відомості про перебування поета в Петербурзі.
Патріотичні мотиви творів Т. Шевченка. «Думка» («Тече вода в синє
море») |
|
|
|
|
16 |
|
«Іван
Підкова» (без вступу).
Зображення історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього
ватажка .Специфіка ліричних і ліро-епічних творів. |
|
|
|
|
17 |
|
Володимир
РУТКІВСЬКИЙ. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах») Твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних
ситуаціях. |
|
|
|
|
18 |
|
Незвичайні здібності козаків-характерників. Сміливість і відвага
козацьких джур Грицика та Санька. |
|
|
|
|
19 |
|
Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. |
|
|
|
|
20 |
|
Тема
боротьби українських козаків проти татарської орди. |
|
|
|
|
21 |
|
Розвиток
мовлення № 1 ( у). Характеристика українських захисників |
|
|
|
|
22 |
|
Контрольна
робота № 2. «Загадково прекрасна і славна давнина України» (тестування) |
|
|
|
|
23 |
|
Я І СВІТ Леся УКРАЇНКА (Лариса Петрівна Косач). Дитинство
поетеси, роль родини в її вихованні. «Мрії». Неповторний світ
дитинства в поезіях. |
|
|
|
|
24 |
|
«Як дитиною, бувало…». Образ мужньої, сильної
духом дівчинки, її життєрадісний погляд на
світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява |
|
|
Вивчити
напам’ять |
|
25 |
|
«Тиша морська». Значення мистецтва в житті
людини. Гармонія людини і природи. |
|
|
|
|
26 |
|
Виразне читання поезій
Лесі Українки |
|
|
|
|
27 |
|
Розвиток мовлення № 2
(п). Твір-роздум про роль краси в житті людей |
|
|
|
|
28 |
|
Володимир ВИННИЧЕНКО. Дитинство письменника.
«Федько-халамидник». Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з
однолітками. |
головний
герой, другорядні герої |
|
|
|
29 |
|
Добро і зло, благородство і
підлість у творі. |
|
|
|
|
30 |
|
Щедрий на добро внутрішній світ героя. |
|
|
|
|
31 |
|
Федько як особистість. |
|
|
|
|
32 |
|
Позакласне читання № 2 |
|
|
|
|
33 |
|
Література рідного краю № 2 |
|
|
|
|
34 |
|
Контрольна
робота № 3. «Я і світ» (тестування) |
|
|
|
|
35 |
|
Станіслав ЧЕРНІЛЕВСЬКИЙ. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка
в баби черевички…» Настрої та почуття, висвітлені в поезіях (любов,
доброта, висока духовність). Образ рідної людини та важливість родинних
цінностей. |
|
|
|
|
36 |
|
Ірина ЖИЛЕНКО. «Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті» Поетичні роздуми про
доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати
сучасний світ. |
|
|
|
|
37 |
|
Ігор КАЛИНЕЦЬ.
«Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» зі збірки «Дивосвіт» (на вибір) Талановитий
український поет, автор віршів для дітей. |
|
|
|
|
38 |
|
Емма АНДІЄВСЬКА. Сучасна українська письменниця і художниця. Її
казки-притчі. «Казка про яян». Добро й любов до світу. |
притча |
|
|
|
39 |
|
«Говорюща риба». Порушення питань моралі, дружби, сили слова.
Прихований повчальний зміст творів. |
|
|
|
|
40 |
|
Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення
гармонії зі світом. |
|
|
|
|
41 |
|
Позакласне читання № 3 |
|
|
|
|
42 |
|
Література рідного краю № 3 |
|
|
|
|
43 |
|
Контрольна
робота № 4. Контрольний твір «Добро і любов до світу» |
|
|
|
|
44 |
|
ПРИГОДИ І РОМАНТИКА Всеволод НЕСТАЙКО – визнаний у світі український дитячий письменник.
«Тореадори з Васюківки» (скорочено) Пригодницький
захопливий сюжет, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне в його
пригодницькій повісті для дітей. |
повість,
пригодницький твір |
|
|
|
45 |
|
«Тореадори з Васюківки» (скорочено) Пригодницький
захопливий сюжет, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне в його
пригодницькій повісті для дітей. |
|
|
|
|
46 |
|
Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього. |
|
|
|
|
47 |
|
Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього. |
|
|
|
|
48 |
|
Проблеми у творі. |
|
|
|
|
49 |
|
Ярослав СТЕЛЬМАХ. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним
словом. |
|
|
|
|
50 |
|
Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків – головних
героїв. |
|
|
|
|
51 |
|
Розвиток мовлення № 3 (п). Лист до літературного героя |
|
|
|
|
52 |
|
Леся ВОРОНИНА. Леся Воронина
— сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне Товариство
боягузів, або засіб від переляку № 9». Фантастична, романтична повість
про виховання гідності та мужності. |
сюжет, його елементи |
|
|
|
53 |
|
Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги. |
|
|
|
|
54 |
|
Еволюція Клима від боягуза до супергероя |
|
|
|
|
56 |
|
Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між
різними поколіннями в родині |
|
|
|
|
57 |
|
Розвиток мовлення № 4 (у) Характеристика героїв |
|
|
|
|
58 |
|
Позакласне читання № 4 |
|
|
|
|
59 |
|
Література рідного краю № 4 |
|
|
|
|
60 |
|
Контрольна робота № 5 «Пригоди і романтика» ( тестування) |
|
|
|
|
61 |
|
ГУМОРИСТИЧНІ ТВОРИ Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність
гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки тощо).
Роль гумору в житті українців |
гумор
(повторення)сатира, байка (повторення)алегорія, мораль |
|
|
|
62 |
|
Леонід ГЛІБОВ. Визначний український байкар, поет. «Щука», «Муха
і Бджола», «Жаба і Віл». Викривальна і повчальна спрямованість
байок письменника |
|
|
|
|
63 |
|
Виразне читання байок Л. Глібова |
|
|
|
|
64 |
|
Степан РУДАНСЬКИЙ. Співомовки С. Руданського — унікальне явище у
світовому письменстві. «Добре торгувалось», «Запорожці у короля» |
гумореска,
співомовка |
|
|
|
65 |
|
Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія
до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, уміння
посміятися над власною безпорадністю та відстояти свою гідність. |
|
|
|
|
66 |
|
Павло ГЛАЗОВИЙ. «Еволюція», «Найважча роль» Іронічно-пародійна,
викривальна спрямованість гумористичних і
сатиричних творів. |
|
|
Вивчити
напам’ять 1 (на вибір) |
|
67 |
|
Заморські гості», «Похвала», «Кухлик» Іронічно-пародійна,
викривальна спрямованість гумористичних і
сатиричних творів. |
|
|
|
|
68 |
|
Контрольна робота № 6 «Гумор та сатира» (тестування) |
|
|
|
|
69 |
|
Повторення
та узагальнення вивченого |
|
|
|
|
70 |
|
Повторення
та узагальнення вивченого |
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар